Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

New Russian Tank to Appear in 2013 ..(based on object 195?)

New Russian Tank to Appear in 2013



Russia will complete the first prototype of the new Armata main battle tank by 2013 and begin production and deliveries to the Russian Armed Forces in 2015, Defense Minister Anatoly Serdyukov and the CEO of tank manufacturer Uralvagonzavod Oleg Sienko told Prime Minister Vladimir Putin, the Lenta.ru news portal reported.  Uralvagonzavod and the military are testing the main components of the new tank. No other details were reported. “The Russian armed forces will have a new main tank with fundamentally new characteristics, fully automated loading and separate crew compartment by 2015,” Lieutenant-General Yuri Kovalenko, former First Deputy Head of the Russian Defense Ministry’s Automotive Armor Directorate said last April. Kovalenko said work from other projects, including Object 195 and Black Eagle, will be incorporated in Armata's design.


* Crew protection on the tank will be emphasized to a far greater degree than ever before in Russian tank designs. The level of crew protection should ensure its survival when the tank is hit by any anti-tank munitions from any aspect or angle, thanks to the crew placement in a unitary armored pod inside the hull.

* A unique drivetrain suspension system is being tested on this tank that to a certain extent extinguishes the hull vibrations and stabilizes its position.

* The tank still remains in Class 50 (i.e. it weighs 50 tons) and it shall have an even smaller silhouette than the modern Russian MBTs.

* The gun will be a 152mm smoothbore tank gun/ATGM launcher. The development of this system started as far back as end of the fifties for the heavy tanks (originally a rifled gun, probably M-69). The project was revived in the eighties and the gun was significantly redesigned. Even with ordinary powders a very high initial velocity of an APFSDS projectile is achieved. 

* This gun shall be located in an unmanned gun pod on top of the hull with no crew access to it. This is likely to increase survivability and lower the silhouette even further.

* The fire control system will be multi-channel (optical + thermal + IR + laser + radar).

* The carousel autoloader goes away.

* According to plans the crew will consist of a 3 man combat structure and one mechanic (not unlike the air force crew structure), who will be responsible for vehicle maintenance and will reside in a battalion service and repair company.

----------------------------------------
В апреле замминистра обороны Владимир Поповкин заявил, что военные прекращают финансирование разработки новейшего танка, известного под названием Т-95, и не возражают против его рассекречивания и показа публике, которая хочет увидеть его не меньше, чем хотела увидеть истребитель пятого поколения, показанный «Сухим» в январе. Когда это будет возможно?
— Я сам хотел бы, чтобы она была показана, но мы пока не можем это сделать, не получив все необходимые разрешения. Могу только сказать, что никто ничего подобного не сделал. А что касается судьбы этой машины и других новых машин — надеюсь, ясность будет внесена в новой госпрограмме вооружений.
— То есть в следующем году машина не будет рассекречена?
— Не могу пока ничего об этом сказать.
— Можно ли на базе Т-95 создать упрощенную машину? Часто говорят, что машина очень сложна и промышленность ее не осилит.
— Мы работаем над созданием единой боевой платформы, она находится в интенсивной разработке, могу сказать, что там достигнуто новое качество, мы разрабатываем ее, естественно, по желанию военных.
- И там учитывается опыт Т-95?
— Безусловно.
— А когда будет показана эта новая платформа, разрабатываемая, видимо, по ОКР «Армата»: до 2015 г. или позже?
— Безусловно, мы не будем ждать 2015 г., это слишком поздно. Мы работаем и над ней, и над другими видами платформ. Разрабатываем и новые двигатели — мощностью 1500 л. с. и 1800 л. с., они проходят испытания, самое главное, чтобы с их производством не было проблем у комплектаторов. Мы работаем и над электроприводом, это обеспечивает большую экономию топлива и плавность хода. И вообще большие преимущества перед традиционным двигателем.
— На новой унифицированной платформе будет электропривод?
— Да, вполне вероятно.




kuban cossacks
http://en.wikipedia.org/wiki/Kuban_Cossacks



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου